ponedeljek, 25. oktober 2010

In kaj pravijo zdravniki?

Ko sem se sama nekaj let nazaj prvič odločala ali naj shranim matične celice (angl.stem cells) svojega prvorojenca sem kot izobražena in aktivna mamica (objektivno dejstvo, nič se nasmihat :)) seveda želela tudi mnenje referenčne skupine, torej strokovnjaka. Poklicala sem kolegico, ki je pediatrinja in jo vprašala za mnenje. Rekla je, da je precej skeptična do možnosti zdravljenja z matičnimi celicami. To področje medicine naj bi bilo namreč dokaj novo (večji razvoj le zadnjih 10 let). In res, že sama sem rahlo dvomila v "čudežno moč celic" in njena potrditev je bilo vse kar sem potrebovala, da sem se brez slabe vesti odločila, da je ne bom shranila. In glej ga zlomka, samo tri leta kasneje se srečava na tržnici. Ko sva nazadnje govorili nas je bilo precej manj, zdaj pa je že vsaka od najnih družin štela štiri člane. Otroci so z očki šibali po svoje, midve pa sva se zaklepetali. In med drugim sem izvedela, da je štiri leta po rojstvu hčerke, ko se ji je rodil sin, njegove celice shranila...za razliko od mene. Smešno, ne? Ko sem se vračala k možu se nisem mogla znebiti čudnega občutka jeze. "Kura...meni pa je dejala, da ne verjame v matične celice...uh, jaz pa še večja kura...sem njeno mnenje vzela za suho zlato." Kot pravi oglas  za nekega mobilnega operaterja...ne verjami, temu in onemu, živi po svoje. No, ne verjemi niti zdravnikom, ali kaj?

Veliko zdravnikov še danes skeptično gleda na razvoj medicine in možnosti zdravljenja z matičnimi celicami. Še ne tako dolgo nazaj se je popkovnica po porodu zavrgla. Zdravniki so si bili edini, da  je le-ta brez  kakršnekoli potencialne vrednosti. 

"Danes vemo, da je možno veliko malignih in nemalignih boleznih zdraviti prav z odvzetim krvnim vzorcem (iz katerega so potem izločene matične celice) iz popkovnice. Te matične celice najdemo tudi v kostnem mozgu in so vir novih krvnih celic. Ginekologe napredek v znanosti uči o možnosti uporabe matičnih celic izločenih iz krvnega vzorca iz popkovnice v zdravstvene namene. A kljub vsemu vsi zdravniki še niso poučeni o revolucionarnem doprinosu matičnih celic pri zdravljenju številnih življenju nevarnih bolezni." Vir: www.neocelica.si
Enhanced by Zemanta

3 komentarji:

  1. Ja, včasih se ni zanesti na dohtarje. Njihova beseda definitivno ni suho zlato :) Na besedo verjamem le redkim, sicer pa raje sama vse 3x preverim :)

    OdgovoriIzbriši
  2. SaraMitoza, če bi se meni to zgodila bi ji ornk zatežila :)

    OdgovoriIzbriši